Sunday, July 01, 2007

jag och Gud


20 grader celsius och en sjunkande kvällsol. Fredagskvällen tycktes underbar. Jag hade ätit middag i Holmsund och skulle cykla hem till Carlshem. Efter att ha tillryggalagt 6 av 14 km hördes ett "schjapofff.. kadunkdunkdunk". "Jävla fitthelvettescykelhandlarn" tänkte jag och fiskade upp mobilen för att ringa efter skjuts. Tyvärr bor det ju inga människor i norrland och därför har de ju inte byggt ut mobilnätet tillräckligt för att man ska kunna få nån täckning i Villanäs.

"Surt sa räven" och tog en taxi in till stan, lämnandes mig att styra cykeln 8 kilometer. I det läget hade ju en normalt funtadmänniska kastat cykeln framför en långtradare, oskadliggjort mobilen och gått upp i skogen och dött som en sjuk indian, men jag tänkte bara "cara cara mia cara cara mia" och började promenera. Det faktum att jag allt sedan födseln varit Skaparen, den allsäktige Gudens egen lilla gycklare har nämligen lärt mig att hantera motgångar lugnt och sansat. Om Osama och mulla Omar hade varit lika flegmatiska skulle man kanske få ta med sig en deso och lite hårvax i handbagaget






1 comment:

Peter said...

Kan inte låta det här gå okommenterat. Ja, det är jag igen. Fy för helvete vad kul, jag har precis läst det fyra gånger och skrattat lika mycket sista som första gången. Kontakta Arla, du borde skriva prosa på mjölkpaket och låta fler njuta av ditt snille.