Sunday, July 15, 2007

Bardypumpning

Jag har upptäckt en intressant grej när jag går på bardypump. Oftast trippar jag in i salen nån minut före passet börjar. Alla har redan kommit när jag plockar fram grejerna och väljer en plats att svettas på. Slug och beräknande ställer jag mig alltid i en klunga av dyngfräscha brudar. Detta för att passet ska bli lite roligare och så att säga gå lite snabbare.

Här om sistens var jag dock tidigt ute och slog läger i salen nästan först. Det blev då otroligt påtagligt att de dyngfräscha brudarna inte resonerar likadant om mig som jag om dom. Istället för att stå bredvid ett gäng fitnesstjejer med periskohy fick jag spendera timmen tillsammans med två 35-åriga kvinnor, båda med en brunbjörns kroppsform, som aldrig hade tränat nånting över huvud taget i hela sina liv. Deras hy var som korrugerad plåt.


Brunbjörn. Här dock i sin naturliga miljö.

No comments: