Wednesday, July 18, 2007

Laholm

Aftonbladet hade idag nån form av geografifrågesport där man skulle gissa rätt kommun utifrån ledtrådar man fick. Denna frågesport blev roten till följande meningsväxling:

Min farsa: Därifrån kommer tennisoraklet och på spåret-profilen Björn Hellberg.

Jag (som inte ens ville vara med i frågesporten): Men satan i helvete. Inte fan vet väl jag.

Min farsa: Laholm. Det borde du veta.

För att undvika handgemäng fannn jag mig tvungen att gå ut en timme. 50-talister alltså. Dom går ju inte att umgås med.

Björn Hellberg - Laholmgrabb




1 comment:

Ylva said...

Nu har jag läst hela bloggen och skrattat och skrattat. Sen kom jag på att det egentligen är ganska hemskt att det är så roligt med någon som är arg och less hela tiden, särskilt när det är en vän som man tycker ganska mycket om. Men det är väl som det är.
Hursomhelst är detta det roligaste inlägget jämte det om punkteringen och plogningen. Hoppas att du skriver mer, jag kollar hela tiden.