Monday, October 19, 2009

stil är intet, styrka är allt

Jag har bestämt mig för att driva min kropp till tjockstyrka.

Jag vill förbrylla min omgivning genom att para mitt i det närmaste slaviskt normativa sociala beteende med en från allt sunt furnuft avvikande galtkropp. Med den tjockstarkes pondus vill jag skära som en kavallerichock genom ett dansgolvs människomassa, utan att bry mig om att de ser på varandra och ler i mjugg när jag vaggar bortåt baren, eftersom att jag vet att var och en av dem, ifred med sina egna tankar, när en dröm att spänna upp en bred och djup bringa flankerad på båda sidor av en biceps som i sin storlek hindrar armen från att sträckas mer än att armbågen stannar i en hundratrettiogradig vinkel, alltihop inbäddat i en smörjande fetma.

Jag vill rättframt uttryckt åtnjuta den komplexa respekt som ligger i det övriga samhällets fjärmande från den tjockstarke.

Här kommer mina löpande memoarer om att i anden vara och att i fysiken bli tjockstark att följa.

14 comments:

Anonymous said...

Signe dig, Pjattman, för din återkomst!

Anonymous said...

Gym-bloggen, äntligen!

Anonymous said...

ÄNTLIGEN!

Anonymous said...

om du har ett lika långt uppehåll igen blir jag förbannad.. och besviken! ;)

David said...

Jag tycker att hela planen låter tämligen furnuftig. Snusfurnuftig, rentav.

Igelkott said...

Jaaaa!

Ett inlägg. Och en plan som är lika delar vansinnig, fantastisk och slug!

"Jag vill förbrylla min omgivning genom att para mitt i det närmaste slaviskt normativa sociala beteende med en från allt sunt furnuft avvikande galtkropp". Hahaha så bra.

Kenneth Kerundi said...

Storstilat.
Efterlängtat.
Gessleesquet.

Pjattman said...

tillbaka i ny form. nu blir det gymblogg av alltihop.

Ylva said...

Vilken come-back! Och i sanning en slug plan. Det ska bli så spännande.

Noterar också att din syntax har hoppat upp några pinnhål.

Johan said...

Det här är som när Henke Larsson gjorde comeback, med skillnad att du kurerat dig med Tranströmer och Martinson snarare än ett gips.

Hoppas du kör tills du blir 38 nu.

Pjattman said...

jag var kollade upp syntax på wikipedia, men förstod inte riktigt vad som stod. grammatik kan vara skruvat svårt.

Burgschki said...

Jag är så himla glad!

Blajkel said...

Jag är tjocksvag. Den sämre varianten av dig. Oförmögen att försvara mig.

Pjattman said...

du får köpa en gun