Wednesday, March 29, 2006

Vinden har vänt (för hagamannen)

Hagamannens imponerande segersvit på åtta raka matcher är över. Polisen knep honom idag på ett lämnat spottprov. Trist kan man väl säga för hans fans (dom är nog iofs inte så många), men ack så bra och kung för alla oss andra. Ingen behöver längre oroa sig för att gå ute ensam sent på kvällarna och mina möjligheter att få ett sommarjobb ökade avsevärt.

Bortsett från gripandet är Umeå en fittakukstad att bo i just nu. Det har snöat två dagar i sträck. Kombinationen mellan nederbörden och det faktum att gatukontoret har gett snöskottarkillarna sommarledigt har lett till at jag har fått pulsa i decimeterdjup (1 dm) till skolan två dar i rad. Jag var så jävla arg igårmorse att jag höll på att knuffa omkull en jävligt självgod snubbe som flinade åt min olycka. Det är en sån uppförsbacke hela tiden och jag kan inte först varför.

1 comment:

David said...

Jag läser bloggen för förmodligen fjärde varvet nu. Det här är nog det bästa inlägget någonsin.