Monday, March 27, 2006

ny tid, ny strid

Jag har ställts inför ett slags helvetesdilemma (det händer hyffsat ofta, kanske en gång i veckan eller så). Så här ligger det till: Jag har alltid varit en kille som har ganska många par jeans. Fram till i höst vill säga. Eftersom att typ alla mina jeans har gått sånt eller tappat passformen har jag bara ett par i mitt rotationssystem just nu. Det är litet ofräscht tycker jag.

Idag råkade jag emellertid hitta ett par relativt tuffa jeans från gymnasiet som satt kungligt. Tyvärr var de trasiga i skrevet. Dilemmat är alltså om jag kna använda byxorna än fast de har ett litet (taffligt lagat) hål i grenen. Jag lutar åt att jag kan använda dom. Som grund för det lägger jag att jag är en snart vuxen människa och inte bryr mig så hemskt mkt vad folk tyker om att jag har byxor som är trasiga i skrevet.

Annars ligger landet lugnt som en filbunke och tur är väl det i dessa tider med internationell terrorism och what not...

PO

No comments: