Monday, February 09, 2009

jag glömde saltet i gröten, och pang så var middagen förstörd.

4 comments:

Roger said...

"Man kan inte kasta in jästen efter brödet i ugnen.

Men man kan salta gröten när den ligger på tallriken.

Det bli inte lika gott men det blir mindre smaklöst.

Det som är ogjort kan bli halvgjort - inte lika bra men kan ändå minska känslan av att allt är förstört."

(Citat av diskbänksfilosofen Bromanius )

Peter said...

Inte en kommentar så mycket på detta inlägg som på hela din blogg, men jag har efter tips från Prankmonkey hittat hit och har nu under till hostningar och snörvlingar förklädda gapskratt (jag sitter i ett kontorslandskap) tagit mig igenom allt.
Ska nu läsa igenom 2008 en gång till, men jag är ganska säker redan nu på att, ja, jo, det blir nog fan inte mycket roligare än såhär.
Tack för det, du förgyllde en förmiddag vars enda andra ljusglimt var att Gruppmötet från Helvetet tog slut en kvart tidigare än planerat. Detta skall hädanefter bli min musik.

Pjattman said...

vad sjukt. äntligen har jag en koppling till petter.

Anonymous said...

jag blir inte mätt på den här formuleringen. pang bara.