Friday, February 13, 2009

björklöven alltså

Trägen vinner, sa jag till mig själv, och satte en hundring på löven. Föga anade jag att de skulle ställa upp i långfärdsskridskor och med innnebandyklubbor.

Det här livet är som att vara ihop med en tjackhora. Man tror att man kan förändra dem, men vad de behöver är inte en älskare, utan en kontaktperson hos socialen. Och jag måste sluta profilera mig som en förlorare. Jag måste bli lhc:are. Dvs en själlös profithora, säger den lilla, lilla idealist som tydligen ändå bor i mig.

7 comments:

Anonymous said...

Måste bara tipsa, förutsatt att du inte sett dem, om några andra bloggar på något sätt i dödsbloggens livsföraktande anda. Från VK.se, bloggvärldens pantheon:

Barnmodebloggen: http://www.vk.se/kategori_blogg.jsp?category=766&blog=true&leftmenu=132

Andreas Olofssons blogg: http://www.vk.se/kategori_blogg.jsp?category=631&blog=true&leftmenu=132

Trodde först att den andra bloggen var skapad av min kompis Andreas Olofsson, men så var det såklart inte. Den är kort, men ack så intensiv.

Barnmodebloggen hörs ju på namnet att den inte är som den ska. Fattar inte att detta fått passera obemärkt, känns ju sjukt politiskt inkorrekt.

Sen är den inte så sjukt sjuk som hade hoppats, men jag ser fram emot små avmagrade treåringar i pannlugg som står med benen i kors sådär som modebloggare brukar. Nu känns den lite som en kompromiss.

Håll till godo!

Pjattman said...

andreas olofsson alltså

Senast sedda film: tankar hem alla filmer

jo, kompromiss, men jag hoppas ändå att robin får komma till fosterhem så snart som möjligt. hos mamma E kommer han fan inte att få en normal uppväxt.

ämnet är sjukt. läste en gång i king om småbarn med lamullströjor och tweedkavajer på barnkalas och pikétröjor från lacoste på dagis. så skruvat så man kan dö förstås.

Pjattman said...

för övrigt suger ju vk-bloggarna hoppet ur en.

idag var jag på jobbet. inte så härligt med måndag - men man har ju i alla fall underbara jobbarkompisar! det är dom som får dagarna att gå! nu är i alla fall veckan påbörjad jag undrar vad man ska göra för mat idag. är egentligen så himla trött att jag helst bara skulle vilja köpa mig en pizza men man vet ju att man inte borde. Ikväll blir det i alla fall hundkurs - kram.

Pjattman said...

PS. Robertos har bästa caprichosan i stan. DS.

Svempa said...

robertos - richard holmlunds favorit. förstås jävligt synd att han slutade blogga

David said...

mmm robertos pizza

Pjattman said...

richard holmlunds vk-blogg var 2000-talets bästa svenska prosa. självklar, men ändå komplex. övertygande och naturlig, samtidigt som den vid närmare granskning var omöjlig att ta efter.