Friday, May 22, 2009

Vintern var snöig och lång, och våren är kall och blåsig. vinden kommer åt varenda vrå, till och med på innergårdarna, och vore det inte för att jag klär mig efter kalendern hade jag plockat fram vinterjackan igen. Som källkritiker kan jag enkelt vifta undan kvällspressens transperanta klimatpropaganda och konstatera att växthuseffekten ebbat ut. Nu nynnar jag på idas sommarvisa och sluter upp bakom vattenfalls tyska kolkraftsinitiativ i hopp om åtminstone ett par fina grillkvällar i sommar.

7 comments:

Anonymous said...

Nu hander det grejer.

Det ar som (M) brukar saga, var man ar sin egen lyckas smed.

Da far man ju skylla sig sjalv om man trodde att lagkonjunkturen varade for evigt och lat bli att betala in A-kassepengen.

Johan said...

Förutsatt att man är en av de som lyckas förlora jobbet vid inträdet av en högkonjunktur.

Undrar vad man jobbar med då? Nätbingo, som går bättre när andra förlorar jobbet och blir tvungna att sitta hemma och fördriva tiden?

David said...

Den marknaden skjuter nog i höjden nu. För att inte tala om MrSvensson.se, den största bluffen sen alla Y2K-programvaror.

Roger said...

Inlägget är ren och skär poesi

Mer sånt!

Roger said...

Kom plötsligt på det där med prestationsångest och en pinkande man bredvid.

Vi säger så här istället:

Det där inlägget var ganska hyfsat

Per said...

det blir nog bäst med lite mer balanserad beröm, som i västerbotten.

Karin said...

kom igen Per!