Tuesday, November 04, 2008

omväxling förtvivlar

När de möblerade om ica för ett tag sedan ställde de flingsaltet vid munsköljet och grovsaltet i typ frysdisken. Vart fan de ställt det vanliga, jodberikade förökte jag ta reda på idag, men gick bet, trots att jag förtvivlat letade runt i tjugo minuter. Det river så illa i mig när man ändrar och gör saker sämre bara för att göra nånting.

Hade jag inte varit född med ett sådant överskott av flegma att det skvimper ut genom öronen när jag vaggar huvudet, utan varit vid någorlunda sunda vätskor hade jag rimligtvis spårat ur fullständigt, rivit omkull någon hylla och kanske strypt haggan i kassan, hon som med blicken ber mig dra åt helvete var gång jag ska betala.

2 comments:

Anonymous said...

jag har varit med om ett liknande scenario. även om det ter sig som ett kargt läge finns ändå en utväg man kanske inte ser direkt; haggan bakom disken. det är ett långskott, men oddsen är ganska goda för att hon sitter på den information du söker. frågan är bara hur du ska lura den av henne.

Pjattman said...

hon skulle aldrig svara om ajg frågade. hon är fan hård den kvinnan. en gång fick jag vika mig mot henne i ett slags chicken race på cykel, trots att jag cyklade på höger sida. seriöst.